Årets utmaning: Den franske bagaren

Ibland får jag lite knäppa infall som efter en tids funderande känns som en väldigt bra plan. Senaste iden är att jag ska baka och laga mig igenom hela boken Den franske bagaren. Lite konceptet Julie/Julia men att jag kommer att göra även annat under tiden och sen kommer jag inte heller göra ett recept varje dag som hon gjorde. Och jag ska inte skriva en bok om det heller. Men det är en kul utmaning. Jag menar, hur många av oss har inte kokböcker hemma som vi aldrig läser förutom någon enstaka gång och sen står de där år ut och år in. Sen kommer jag göra om recepten efter min smak (äter inte fläsk eftersom jag tycker att det smakar gris och sen så tycker jag att grisar är väldigt söta djur), rosmarin går bort ( halsbränna) och lök ( som jag inte tål) tas också bort. Men annars är det bara att köra och se hur långt jag kommer med projektet.

Och när jag skriver baka och laga så betyder det inte att bara göra, det ska bli bra också så dags att börja mata på ( Tim Burton (för den som missat så är det min surdeg). Och vad jag väljer kommer att bero på tid, pengar och om ingredienserna är i säsong.

Nu kör vi! För den som vill får väldigt gärna haka på den här dåraktiga iden.

Kommentarer

Populära inlägg