Releasefest för Den franske bagaren

Och igår var jag på releasefest på franska ambassaden för Den franske bagaren. Trogna läsare av bloggen (finns ni?) har nog förstått att jag hyser en stor beundran för Sébastien Boudet och det var riktigt kul att få bli bjuden på releasefesten. Det bjöds på hembakt bröd, pistou, tapenade, goda franska ostar, fikonmarmelad och macaronger i alla dess färger. Och champagne, som jag nu lärt mig att man inte ska dricka på fastande mage. Alltid är man en erfarenhet rikare. Men jättekul, jättetrevligt och jättegott och så fick jag ju boken signerad också. Roligt var också att, förutom alla andra trevliga personer jag träffade, att springa på en annan "idol" i bagarvärlden nämligen Roy Fares (som jag fortfarande hävdar har Sveriges godaste semlor) lika trevlig och rolig som han verkar från tv. Missa inte hans bok som kommer till hösten, det kommer jag definitivt inte att göra!

Kommentarer

  1. Åhh, det lät verkligen roligt! Och så gott!
    Allt det som du räknade upp är ju så jättegott!

    Önskar dig en riktigt skön påsk
    Hälsningar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Tyvärr hann jag inte äta då mycket, det var fler än jag som tyckte att det såg gott ut :)
    Detsamma!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg